توصیه های متخصصان طب فیزیکی برای افزایش سلامت عضلات

برای افزایش قدرت عضلانی و رسیدن به سطح مطلوب‌تری از آمادگی جسمانی، باید عضلات را طی روند منظم در تمرین‌های ورزشی درگیر و پروتئین کافی برای عضله‌سازی را جذب کرد. در عضلات کسی که به‌طور منظم ورزش نمی‌کند، تارهای پروتئینی هر کدام به‌طور جداگانه فعالیت می‌کنند. ورزش کردن باعث ایجاد هماهنگی در کارکرد تارهای پروتئینی عضلات می‌شود و به این صورت، حداکثر قدرت ممکن عضلات افزایش پیدا می‌کند. سلامت عضلات باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می ‌شود که خود عاملی برای کاهش وزن است.
ادامه مطلب



عادات غلطی که سلامت قلب را نشانه می روند

بخش کوچکی از علل مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی، ناشی از عوامل مادرزادی است. تنباکو، رژیم غذایی نامناسب، چاقی، شیوه زندگی بی تحرک و الکل، از مقصران اصلی ابتلا به این بیماری ها هستند. همه ما می دانیم که رژیم سالم و ورزش منظم ،عادت های مهم برای سلامت قلب سالم هستند، اما احتمالا ندانید که بالعکس بعضی از رفتارها و عادات نیز هستند که اثر معکوس بر روی قلب شما دارند. با این حال عوامل دیگری هم هستند که به قلب شما صدمات جدی می رسانند و شما از آنها بی خبرید:
ادامه مطلب



چند پیشنهاد برای جلوگیری از ضربان نامنظم قلب

تپش قلب اختلالیست که طی آن فرد احساس می کند ریتم ضربان قلب او از حالت عادی خارج شده یا دچار تپش ها و ضربات اضافی شده است. وقتی به تپش قلب دچار می شوید، احساس می کنید که قلبتان تند می زند یا ضربان قلبتان با لرزش همراه است. این مساله را حتی می توانید در گردن، گلو یا قفسه سینه تان هم حس کنید. اکثر مواقع تپش قلب بی خطر است و خود به خود و بدون نیاز به درمان برطرف می شود؛ اما در موارد نادری هم ممکن است نشانه ای از بروز یک بیماری جدی و مهم باشد. 
ادامه مطلب



چرا نمک فشار خون را بالا می برد

ارتباط میان میزان مصرف سدیم و فشار خون در مطالعات بالینی و اپیدمیولوژیک متعدد به اثبات رسیده است، همچنین مصرف نمک به مقدار محدود ممکن است میزان داروهای ضد پرفشاری مورد نیاز را کاهش دهد. البته پاسخ افراد مختلف به کاهش میزان سدیم دریافتی متفاوت است. به نظر می رسد در بین مبتلایان به پرفشاری خون، آفریقایی ها، آمریکایی ها، بیماران مسن تر و افراد مبتلابه بیماری کلیوی نسبت به نمک (سدیم) حساس تر هستند .

ادامه مطلب



پیش دیابت چطور با چه علائمی سراغ شما می آید؟

پیش دیابت که به عنوان عارضه عدم تحمل گلوکز نیز شناخته می شود، معمولا هیچ علامت خاصی ندارد. این حالت اغلب قبل از ابتلای جدی به دیابت نوع دوم بروز می کند . پیش دیابت، پیش ‌تشخیص دیابت است و می‌توانید آن را یک زنگ خطر بدانید. این زمانی است که سطح گلوکز خونتان (سطح قند خون) بالاتر از سطح طبیعی باشد اما به آن اندازه بالا نیست که آن را دیابت تشخیص دهند. پیش‌دیابت نشانه این است که اگر تغییراتی را در سبک زندگی‌تان ایجاد نکنید، ممکن است به دیابت مبتلا شوید.
ادامه مطلب



آخرین عکس ها

اندازه گیری فشارخون در پارکها
اندازه گیری فشارخون در پارکها
پیاده روی بمناسبت روز جهانی بدون دخانیات
همایش زنان و بیماریهای قلبی عروقی
همایش روز جهانی قلب